InitiateJoined: 03 Nov 2006Posts: 12Location: Sweden | Wexio | Gbg | Hbg
Stämplade och signerade hundralappar delas ut under utställningen "smålänningar är snåla".
Varje sedel får en stämpel och signeras sedan av konstnärsparet Peter Johansson och Barbro Westling. Utställningen hade vernissage i går (läs: torsdagen den 12 april). Sammanlagt kommer 40 000 delas ut till besökare, först till kvarn är det som gäller.
Jag har börjat registrerar alla sedlar på http://www.sek-tracker.se/ om de mot förmodan lämnar ägaren efter utställningen.
Vad som är spektakulärt utöver mediabevakningen är kanske att Polisen höll på att sätta stop för utställningen eftersom de menar att konstnärsparet begår en olaglig handling!!!
(Mer information kommer!)
/j - écolective.org
_________________ j: we have come to educate you ;-)
InitiateJoined: 03 Nov 2006Posts: 12Location: Sweden | Wexio | Gbg | Hbg
Notera den något suddiga stämpeln under Jag satte dit den mitt framför ögonen på Peter Johansson och Press, var ett ganska stort uppbåd måste jag säga. Han gillade meddelandet och visade för en av fotograferna som stod i närheten... får väl se om det dyker upp några bilder på det också
/école
_________________ j: we have come to educate you ;-)
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
Themed by Interacting Arts | Powered by phpBB and NoseBleed v1.14