Interacting Arts Forum Index

Author Message

Index - Money Stamping - Utställning: Smålänningar är Snåla

Post new topic
écolective
 Posted: Fri Apr 13, 2007 5:47 pm Reply with quote
Initiate Joined: 03 Nov 2006 Posts: 12 Location: Sweden | Wexio | Gbg | Hbg
Stämplade och signerade hundralappar delas ut under utställningen "smålänningar är snåla".

Varje sedel får en stämpel och signeras sedan av konstnärsparet Peter Johansson och Barbro Westling. Utställningen hade vernissage i går (läs: torsdagen den 12 april). Sammanlagt kommer 40 000 delas ut till besökare, först till kvarn är det som gäller.

Jag har börjat registrerar alla sedlar på http://www.sek-tracker.se/ om de mot förmodan lämnar ägaren efter utställningen.

Vad som är spektakulärt utöver mediabevakningen är kanske att Polisen höll på att sätta stop för utställningen eftersom de menar att konstnärsparet begår en olaglig handling!!!

(Mer information kommer!)

/j - écolective.org

Posted: Fri Apr 13, 2007 9:16 pm Reply with quote
Site Editor Joined: 03 Apr 2003 Posts: 2475 Location: Stockholm
Jag läste pressreleasen för utställningen och blev nyfiken på hur stämplingen skulle se ut. Kul! :|>
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
écolective
 Posted: Sat Apr 14, 2007 11:08 am Reply with quote
Initiate Joined: 03 Nov 2006 Posts: 12 Location: Sweden | Wexio | Gbg | Hbg
Notera den något suddiga stämpeln under Wink (1) Jag satte dit den mitt framför ögonen på Peter Johansson och Press, var ett ganska stort uppbåd måste jag säga. Han gillade meddelandet och visade för en av fotograferna som stod i närheten... får väl se om det dyker upp några bilder på det också Happy

/école

Posted: Mon Apr 16, 2007 2:32 pm Reply with quote
Site Editor Joined: 03 Apr 2003 Posts: 2475 Location: Stockholm
Haha! Kul kupp. Har inte sett något än men det var spännande i vilket fall. Blev som en bra kommentar till deras verk, på något vis.
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address MSN Messenger

All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1
Post new topic

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
RSS 2.0 RSS 0.91